HABLACADHABLA

HablacadhablaCADHABLAcadhablaCADHABLAcadhablaCADHABLA HablacadhablaCADHABLAcadhablaCADHABLAcadhablaCADHABLA

domingo, 24 de abril de 2011

Setmana Santa a l'Empordà

Ja feia molt temps que volia compartir amb els meus fills una Setmana Santa a l'Empordà... i en aquests moments estem acabant de compartir la primera. Per questions d'organització, sempre he passat amb ells la primera part de la setmana, aquest any i en cumpliment del que vam acordar amb la seva mare, per primera vegada en sis anys estan amb mi els dies de festa. Se que això és quelcom que ningú no valorarà, i és per això que em ronda el pensament de què fins ara he fet gala d'una generositat gratuïta. Sigui com sigui, aquest any han estat amb mi... i hem fet algunes de les coses que tradicionalment m'agraden fer.


Hem passat aquests dies a l'Empordà i han estat uns dies magnífics. No se altres pares, però a mi s'em cau la baba veient que els nens dormen fins les onze del matí, surten amb bicicleta, es banyen a la piscina amb la rasca que fa, mengen amb una gana enorme...


Els moments més importants d'aquests dies van ser:


el dijous Sant a Verges: feia anys que desitjava que veiessin la processó de la Dansa de la Mort de Verges. De fet m'agradaria portar-los a la representació prèvia, però crec que enguany, era demanar massa. Així que la Catalina i jo, el Marc i la Berta amb la Queralt afegida, vam anar a la processó. Vam agafar lloc al carrer dels Cargols i tot i haver d'esperar una hora llarga el pas dels passos de la processó, finalment la vam veure passar davant nostre. La primera vegada que hi anarem no ens vam "col.locar" en lloc, de manera que l'anavem seguint, o millor dit, ens l'anavem trobant per diferents llocs del poble. Podriem dir que han estat dos enfocs diferents del mateix esdeveniment, com dues preses diferents amb dues cameres de cinema o de tv. L'espera no es va fer massa llarga, ja que vam estar jugant al telèfon, a l'assasí etc. Per contra la Processó va ser motiu de consultes, preguntes i dubtes dels nens...





El divendres va ser culinari, els pares de na Catalina, mallorquins de pro, van venir a casa per fer els pertinents crespells, robiols i panades. Els nens van participar directament fent les formes dels crespells, omplint de cabell d'àngel els robiols. Vam dina de divendres Sant i vam menjar de postres els corresponents flams de vainilla com els que fa l'abuela.

Dissabte coincidia amb Sant Jordi, visita a les parades de Torroella de Montgrí, llibres i roses per a tothom, la Berta el darrer llibre de la Tea Stilton, el Marc un complet atles, na Catalina "Fácil de matar" de Maruja Torres i per mi "Catálogo de los aromas del café"...


Aquest matí, la Berta i jo hem plantat algunes flors al pati de casa, després hem menjat el precetpiu frit amb la Catalina i la seva família. Ara tinc al costat un bitxet que no fa més que llegir tot el que jo vaig escrivint en aquest bloc. Per tant deixaré d'escriure, no sense abans posar de manifest que ha estat una de les millors setmanes Santes dels darrers anys.


















No hay comentarios: