HABLACADHABLA

HablacadhablaCADHABLAcadhablaCADHABLAcadhablaCADHABLA HablacadhablaCADHABLAcadhablaCADHABLAcadhablaCADHABLA

lunes, 2 de mayo de 2011

Vuit hores de contes a Cornellà de Llobregat

El passat dissabte van tenir lloc les "Vuit hores de contes" de la Jordiada de Cornellà, organitzat per l'esplai Mowgli. Es tracta d'una iniciativa que compta ja amb més d'una dècada d'existència estructurada en dues parts una de contes infantils (de 4,30 a 8,30 de la tarda) i una de contes per a joves i adults.



He assistit els darrers quatre anys a alguna part d'aquesta proposta original, lúdica i participativa. He de dir que el primer any em va sorprendre molt, per la expontaneitat de l'acte, pel ressó que té entre tots els públics, per la capacitat de fer participar tothom, cada un segons les seves característiques. Sincerament, vaig pensar que en els dies que vivim aquestes experiencies ja no es donen. Per tant una bona sorpresa i una, d'aquelles poques, ocasions en que penses que en la nostra societat no tot està perdut.

I és que, que a la época de la tele, el tdt, el cine, les 3D, la play2, la 3, la PSP, la DS, el facebook, el twitter, el barça, els mourinhos de torn... es doni un esdeveniment com aquest (dono fe que ple fins a dalt de tot competint amb el Real Societat-Barça)és un motiu per pensar que, després de tot, la nostra societat o alguna part de la nostra societat no va gens descaminada.

De manera que dissabte vaig riure com feia temps que no ho feia, em vaig emocionar, em vaig sorprendre, vaig estar alerta... durant les quatre hores que hi vaig assistir. Gaudint amb professionals del "conte" i l'escena com el Biel Perelló, la Maribel Sirvent, en Miquel Angel Ripeu, l'Amanda Delgado, l'Ignasi Guasch... els escrits del Ramon Montserrat, el Joan Anton Fiel, el Vicenç Gayubo, la sempre compromesa Catalina Parpal, en David Colomera i l'hilarant Mikel Martí... Tot això amanit per la "Margarita" divertidissim personatge de la Marga Rey.

Després d'aquesta vacuna d'optimisme sembla que comencis la setmana pensant que per viure més feliç no necessitem tantes capses, capsetes, pastilles electròniques, finestres indiscretes etc... sino parlar més entre nosaltres, observar-nos i explicar-nos uns als altres tot alló que tenim per explicar.

Bon aniversari, Mowgli.

No hay comentarios: